مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پرندگانی که برخی صیادان به بازار کیان می‌آورند پرندگان وحشی و حرام گوشت هستند که پس از کندن پوست شان آن‌ها را برای فروش عرضه می‌کنند.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازاهواز، احمدرضا لاهیجان زاده، مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان داشت: بررسی های ما حاکی از عرضه پرندگان حرام گوشت در بازار کیان اهواز توسط دستفروشان است اما شهرداری اهواز به این موضوع ورود نکرده و اقدامی برای جمع آوری عرضه کنندگان این پرندگان انجام نمی دهد.

وی افزود: شهرداری اهواز و دامپزشکی باید با ورود جدی به این موضوع وظیفه نظارتی خود را ایفا کنند و این گونه پرندگان می توانند ناقل بیماری باشند .

لاهیجان زاده عنوان کرد: اخیرا صیادان غیرمجاز با استفاده از برق اقدام به صید ماهی می کنند که موجب کشتار دسته جمعی و از بین بردن تنوع زیستی می شوند در هورالعظیم، تالاب شادگان و برخی رودخانه های استان با استفاده از شوک الکتریکی با یک کابل برق اقدام می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: صیادان اسلحه جنگی در اختیار دارند و با پنهان شدن در نیزار ها به راحتی به نیروهای یگان حفاظت محیط زیست تیراندازی می کنند که نیازمند برخورد جدی و قاطع است.

انتهای پیام/م

پای پرندگان حرام گوشت به بازار رسید

برچسب ها: محیط زیست ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار